Tvivel

Du är fri och tar allting för givet, du kan skratta åt livet
Du lever för stunden, precis som jag
Det är nudlar och lånade pengar, du har grå efterslängar
men lyckan i grunden, precis som jag
Vi är som personifierade tvåtusental
i ett virrvarr av chanser och val
Ont om rutiner, gott om dåliga vanor, gott om kitchiga planer
Jag lever för kicken, precis som du
Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
Jag har frihet i blicken, precis som du
Här står livet i farstun, så nära inpå
men det är nåt som gnager ändå

En Sjukt bra låt av Lars Winnerbäck, älskar första versen, är ungefär det känns för mig just nu,
Inte barn, inte vuxen, krav på att växa upp men inte vara för mogen.
Jag älskar livet som student :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Studentlivet är underbart!! :D

2009-10-13 @ 21:57:21
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: tintin

håller med ...äääälskar studentlivet ortroligt mycket. även om jag längtar tillbaka till mp06 ibland...

2009-11-02 @ 22:38:02
URL: http://arcticstorm.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha där ser man :D Men det är ju så! Frukost är makalöst gott! ^^



Varför svarar du inte i din telefon? Du har väl sett att jag ringt? =/



Kram

2009-11-11 @ 10:55:13
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: emme

Emmma, efter att jag lyssnade på denna låt fastnade den i huvudet på mig en vecka. Sjöng om tvivel med min numera kraxande stämma på gaatorna imLuton. sen får jag besök av Matilda och Erika, och de sjunger på en massa Winnerbäcklåtar oxå. innan jag vet ordet av har jag en hel skiva av honom på min mp3. Allt är ditt fel.

Kram

2009-11-24 @ 02:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback