Nu är det jul igen

Nu är det jul igen, i både slott och koj, 
Ja, Över hela landet drar en kollektiv nojade,
Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort,
Å, jesus se nu vad du har gjort,
För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid med, tomtar, lutfisk å kvalmig glögg,
Vid nån risig gran,
Och som ackompanjemang,
Får man överdoser utav bjällerklang,
Och när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt, till mer gråt än skratt,
Ja då vet man att:

Nu är det jul igen, Ju-bu-di jul igen, Nu är det jul igen, Ju-bu-ju-di jul igen







Man menar ju att julen den är till för dom små,
Men jag minns när jag var liten, det var en mardröm redan då,
Vid fem hade dom väckt en, Och vid tolv kom hela släkten,
Min morfar och min faster och hennes man med andedräkten, Dom tvinga en till dans,
Och en massa annat trams,
Sen gräla dem om vikten av att, Hålla sams, Jag hade önskat mig deg, och kanske lite lego,
Men trots allts smussel, Fick jag bara några pussel,
Visst är julen hell, Men jag står ändå leende, Och skrattar och bryter,
Och sinnesjukt beteende, För här finns inte plats för nån variation,
Trots att tomten och oss andra borde gå i pension, Alltid samma terror år efter år,
Och ens enda tröst är att ta sig en tår. Så man tar snaps efter snaps, Och man rumlar hem,
När man e packad som männ´skor,
Den 23 december. Så när man griper om dasset som en chaffsig ratt, Å suckar matt, Ja då vet man att:




Nu är det jul igen. Ju-bu-di jul igen. Nu är det jul igen. Ju-ju ju-bu-di jul igen.
Toj go´ vän Räven raskar över risen. Ju-bu-di nu är det jul igen, Å nu är det jul igen. Hopp-falle-ralla, Hopp-falle-ralla, Hopp-falle-ralla, La-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la. Åååh, när grannen står och ylar som en skållad katt Nått om Stilla Natt Ja då vet man att: Chrous (4x): Nu är det jul igen Ju-ju ju-bu-di jul igen.
Nu är det jul igen.
Nuuuu ääärr deeet juuuuuuuuuuul!

Kommentarer
Postat av: Makrill

Tack babe. Det är du med gorgeous!

2008-12-08 @ 20:24:53
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback